Kõrvalekalle

Lugesin Kurt Vonnegut’i “Tapamaja korpus viis ehk Laste ristisõda”.  Selles raamatus olid kõik asjad peapeale pööratud. Segamini oli aetud minevik, olevik, tulevik ning reaalsus ja fantaasia.
Kindlasti peab ära mainima raamatus kõige rohkem korduva lause: “Eks ta ole”.
See oli nii iga paari lehekülje tagant ning märkis kellegi surma.
Põhilisteks teemadeks oli sõda ning elu väljaspool Maad – tralfamadoorlased. Kirjeldatakse Teise maailmasõja koledusi, otseselt mainitakse Dresteni juhtumit, kus olevat terve linn lihtsalt maha põlenud – ei ühtgi ellujääjat peale nende. Uurisin, kui tõene see fakt siis on, lugege siit, kui soovite ka teada, all pool on ka see sama raamat ära märgitud.

Kuna ma ise väga suur fantaasia fänn pole, siis see Maaväline elu osa jättis mind üsna külmaks, oli küll aru saada, et autor oli nende eluviisi võtnud kui eesmärki, milleni meie võiks jõuda ehk siis rahulikud inimesed, kes ei pea sõdasid, aga minu jaoks oleks võinud need osad isegi olemata olla. Sõjaolukorra kirjeldus oli minu jaoks see põhipunkt.

Tee selle raamatuni tuli vist ka sellest, et esiteks  on sellel üsna mõistatuslik pealkiri ning teiseks lugesin lühikirjeldust ning see sõdade pool jäi mul just silma. Ma ei teagi väga miks, kuid minu jaoks on  huvitav lugeda ilukirjandust, mis kirjeldab sõjaolusid. Need kõik emotsioonid, mis inimesi valdavad siis ning teod, mis tava olukorras oleksid nii absurdsed, see kuidagi köidab. Eriti hästi tuleb see Remarque raamatutes esile.

Kurt Vonnegut suri alles hiljuti – kaks aastat tagasi, kuid oma suureks üllatuseks avastasin ma ühe intervjuu temaga, eestlase tehtud. See küll ei anna erilist infot tema elutegemiste kohta minevikus, kuid selle eluhetke kohta, mil see intervjuu tehti – siin link siis.

Huvitav oli veel see, et ma arvastasin, et autor oli mingit viisi kunstnik. Ma teadsin küll varem, et tema teises raamatus “Tšempionite eine” on veidrad illustratsioonid, kuid ma ei arvanud, et need autori enda tehtud on. Tema koduleheküljel on üleval tema joonistused ning veel on ka müügiks skulptuur, mis on üsna krõbeda hinnaga, eks see näitab vast tema kui kirjaniku taset siiski.

Lisa kommentaar